نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها

داور زن دربی ممنوع‌المصاحبه شد

  • کد خبر: ۲۱۵۷۲۵
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
داور زن دربی ممنوع‌المصاحبه شد
کمیته داوران فدراسیون فوتبال به مهسا قربانی، داور اتاق وی‌ای‌آر دربی، اعلام کرد حق مصاحبه درباره این بازی را ندارد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، روز گذشته خداداد افشاریان در جمع خبرنگاران قرار گرفت و با صراحت اعلام کرد حضور مهسا قربانی در اتاق  VAR در دربی ۱۰۳ قطعی است. از این پس با حضور مهسا قربانی در دربی قطعاً راه برای حضور داوران زن در مسابقات لیگ برتر باز خواهد شد.

این نخستین بار است که یک داور زن در مسابقات آقایان در لیگ برتر حضور پیدا می‌کند، اما از آنجایی که غیر از موعود بنیادی‌فر هیچ‌کدام از ۶ داور بین‌المللی دیگر مجهز به علم حضور در اتاق VAR نیستند و مدرک آن را ندارند، این بار پای داور زن به مسابقات آقایان باز شده است. قربانی از سال ۲۰۲۱ توانست با حضور در کلاس‌های‌ ای اف سی این مدرک را کسب کند و امروز و در شرایطی که کمیته داوران اصرار به استفاده از VAR دارد و داوران مرد نتوانستند هنوز مدرک اتاق VAR را بگیرند، افشاریان تصمیم گرفت از توانایی مهسا قربانی استفاده کرده و او را برای دربی ۱۰۳ انتخاب کند.


طبق قانون فیفا باید سه داور در اتاق VAR نشسته و به داور داخل زمین کمک کنند، اما‌ ای اف سی در این مورد از دو داور نیز استفاده می‌کند. اگر کمیته داوران قصد داشته باشد از قوانین‌ ای اف سی پیروی کند در کنار مهسا قربانی از یک داور دیگر استفاده خواهد کرد، اما اگر با قوانین فیفا پیش برود در کنار قربانی دو داور در اتاق VAR خواهند بود. این‌طور که یکی از اعضای کمیته داوران می‌گوید قطعاً در اتاق VAR در کنار مهسا قربانی از داوران خارجی استفاده می‌شود.

طبق تصمیم افشاریان، از بین سه کشور ازبکستان، قطر و عربستان داوران خارجی انتخاب می‌شوند، اما احتمال حضور داور عربستانی به دلیل تجربه‌اش بیشتر است.

نکته دیگر اینکه برای حضور داوران خارجی، کمیته داوران باید نامه‌نگاری کرده و رضایت فدراسیون کشور مورد نظر را جلب کند که تاکنون داوران خارجی انتخاب نشده‌اند. اما احتمال حضور داور عربستانی بیشتر است.

البته آقای رئیس برای اینکه از برخی حواشی جلوگیری شود، فوراً بعد از اعلام رسمی نام مهسا قربانی، این داور را ممنوع‌المصاحبه کرد تا هیچ کدام از اصحاب رسانه به سراغ او نروند و به اصطلاح رئیس، آرامش قربانی را به هم نزنند.

به این ترتیب قربانی از مصاحبه با رسانه‌ها درباره داوری دربی خودداری کرد تا مشکلی ایجاد نشود.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->